Från andra sidan jordklotet!

Hejsan Hoppsan!!

Internet har nu kopplats in och allt är toppen. Flygresan var INTE rolig! Vi började med att flyga till Frankfurt. Dit kom vi vid 21.30. Därifrån tog vi flyget till vårt slutmål, Kapstaden. Den resan tog drygt 12 timmar. Att sova på plan är omöjligt! Det GÅR inte! Jag halvslumrade lite mellan 3 och 5 på morgonen, sedan gav jag upp. Tog istället upp datorn och tittade på 4 avsnitt av Desperate Housewives.

När vi kom fram vid 12 var man så trött att man nästan la sig ner på marken och sov. Då skulle pappa och min morbror Ralf köra den ca. 40 minuter långa bilturen till vårt hus i Camps Bay. Med vänstertrafik!! Det var dessutom inte automatväxel, så de var tvungna att växla med vänster hand. Kändes riktigt märkligt att åka på fel sida om vägen!

När vi kom fram blev vi tvungna att vänta 20 minuter på en tjej som skulle komma och släppa in oss i huset. Då lyckades jag bränna axlarna. Kommer gå bra den här semestern!

Nu har vi varit och handlat och ska snart äta middag. Bilder och allt sånt kommer att komma, har inte hunnit ladda över till datorn än, men jag kan bjuda på utsikten från en del av vårt hus!



Hejs svejs afrikanfejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0