Äventyr i soptunnan

VET NI VAD SOM HÄNDE FÖRUT!?!?

Jag och bröderna var själva hemma. Vi hade gjort egen pizza och satt och slog in julklappar. Jag skulle slänga lite skräp och gick till soptunnan i köket under diskhon. När jag drog ut lådan så var det EN MUS I SOPTUNNAN!! Den satt och mumsade på lite slängd pizza! Jag fick panik och slängde ifrån mig skräpet och sprang skrikande till närmsta stol och hoppade upp på den!! (pinsamt... men det var chocken!).

Som tur är så är min katt en riktig hjälte! Han kom springade och märkte direkt musen och lyckades fånga den och sprang sedan utomhus och lekte med den. Tack och lov! Nu kommer jag inte våga slänga något i soptunnan på flera dagar!

Min lillebror blev jätteupprörd över att jag ville att katten skulle fånga musen. "Du är ju vegetarian!!!!" sa han. Hehe... vad ska man säga... Jag är musrädd också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0